Dovolená 2014

Letošní letní dovolenou jsme strávili v Rakousku

Na společnou dovolenou s námi se vydala poprvé i rodina Davidova

Fotky najdete na serveru google  1. část    2. část    3. část

Sumárum:

14 dní

3 místa (ubytování)

2 karty (Kärnten card a Salzburgerland Card)

41 navštívených lokalit (města, muzea, přírodní úkazy, technické památky atd.)

2700km (cca) najeto

26.7—31.7. Korutany

Ubytování v Haus Pieschl, Pertischach.

26.7. Z Brna vyrážíme cca v 9hod.

Skupina 1 pod mým vedením s posádkou Alena, Petra a Tom (rodina Koláčkova).

Skupina A řízená (myšleno jen v autě :-)) Jirkou alias áčákem alias číňanem, Simonou, Markem a Honzou (rodina Davidova).

Pro necimrmanology: záměrně se vyhýbám označení skupina A a skupina B, abychom se nehádali, proč zrovna my jsme béčko 🙂

Po příjezdu do Korutan nás přivítal déšť a tak čekáme až přestane a jdeme se pak podívat k jezeru Rauschelsee, kde nacházíme pěknou plovárnu, kterou bohužel ani v dalších dnech nevyužijeme (počasí bylo proti).

27.7. Druhý den máme v plánu návštěvu Minimundusu—světu miniatur, Zoo plazů, muzea starých vozidel s  parním vlakem a vodopád nad Ferlachem. Z časových důvodů pak nezvládáme vodopád.

28.7. V plánu je jízda nejprudší soukromou lanovkou Reißeckbahn až do výše 2200m.n.m— super zážitek, po krátké procházce kolem jezera a občerstvení jedeme zpět.. Poněkud chudší a kratší sestru na protějším kopci (Panorahmabahn Kolbnitz), oproti plánu vynecháváme (slabý odvar té první) a míříme přes modelový svět železnic ve městě Spittal k jezeru Ossiacher See, kde se projedeme lodí. Při plavbě využíváme nabídku na sladké občerstvení :-). Pak jedem na hrad Lanskron, kde shlédneme ptačí show v Adler aréně.

29.7. Vydáváme se na hrad Hochsterwitz—nádherná panoramata a pěkný výšlap. Pak jedem do městečka St.Veit na modelovou železnici. Následně zamíříme do zvířecího parku Rosegga a k jezeru Wörthersee na rozhlednu Pyramidenkogel.

30.7. Vzhledem k předpovědi počasí máme v plánu jeskyni Obir a po cestě Vogel park. Bohužel po mailovém dotazu ráno zjištěno, že jeskyně je na celý den plná (volné místo až v 17.00), měníme plány na soukromé automobilové muzeum ve Villachu a na koupání v Therme bad Villach. Během prohlídky sice přestalo pršet, ale přesto zamíříme k termálům. Po zaparkování zjišťujeme, že dovnitř nepouští další návštěvníky a možná bychom se dovnitř dostali tak za 2-3 hodiny. Proto měníme plány  a jedeme na Wurzenpass podívat se na bunkry.

31.7. Ráno opouštíme první ubytování a míříme do Zell am see. Protože není ideální počasí, zavrhujeme vyhlídkovou trasu přes Glossgnocklerstrasse, ale jedem po Tauernské dálnici. Cestou stavíme v Gmündu v soukromém Porsche museu a pak jedeme Maltským údolím až k přehradě Kölnbreinspeicher—cestou vidíme užasné přírodní scenérie. Pak se vracíme zpět na dálnici, ale brzy sjíždíme a jedeme přes Katchberg a Obertauern až k Zell am See do Maishofenu k rodině Neumayer.

31.7—4.8. SalzburgerLand—oblast Zell am See

Ubytování v Haus Neumayer, Maishofen.

1.8. Dnes bude na programu den v přírodě 🙂 V plánu máme soutěsky Vorderkaserklamm, Seisenbergklamm a jeskyni Lamprechtshöhle u st. Martinu/Loferu a soutěsku Sigmund-Thun-Klamm u Kaprunu. Jako bonus si přidáváme pro dostatek času Krimmelské vodopády.

2.8. Ráno vyrážíme do soutěsky Kizklochklamm a pak jedem do Bad Gasteinu. Tam vyjedeme lanovkou Stubnerkogelbahn a kocháme se nádhernými výhledy. Jen Glossglockner zůstává schován v mracích.

Odpoledne jdeme do Alpentherme Bad Hofgasteinu—úžasná relaxace.

3.8. Jedeme na vysokohorský výlet k Weißsee, kam vyjedeme lanovkou. Po procházce kolem nádrže, sjedeme do údolí a jedeme do Kaprunu na bobovou dráhu a pak návštěvu místního automobilového muzea. Cestou zpět se stavíme u Zelller See.

4.8. Opouštíme druhou základnu. Cestou se chceme stavit v Lichtensteinské soutěsce, bohužel vzhledem k vysoké vodě v uplynulých dnech je zavřená a opravují se chodníky. Měníme plány a jedeme do Werfenu, kde zkoušíme návštěvu ledové jeskyně. Bohužel pro poruchu lanovky to nelze. Jdeme tedy na hrad, kde shlédneme i úžasnou ptačí show. Pak zkoušíme opět jeskyni. Ale již dole na parkovišti dostáváme informaci, že lanovka sice funguje, ale nahoře už je tolik lidí, že čeká by bylo až 5 hodin. Proto pokračujeme do Gollingu a po ubytování se vydáváme k místnímu vodopádu a do soutěsky Lammerklamm.

4.8—9.8. SalzburgerLand—oblast Tennengau a Salzburg

Ubytování v Pensionu Seiwald, Golling.

5.8. Plán byl:  Solné doly, Orlí hnízdo a Red Bull hangár. Jelikož se přes noc úplně změnilo počasí a předpověď neplatila, měníme plány na ledovou jeskyni a pak solné doly. K ledové jeskyni dorážíme včas a tak čekáme jen 20 minut u pokladny a pak asi 10 minut před jeskyní. Bylo to zajímavé, ale vzhledem k prospektům jsem čekal víc a musím konstatovat (i vzhledem k náročnému přístupu), že: bylo to hezký, ale že bych to musel vidět dvakrát…. 🙂

Při příjezdu k solným dolům v Halleinu, zjišťujeme (po koupi vstupenek), že budeme čekat asi hodinu, ale pak to bylo zajímavé, včetně dvou skluzavek, jen ty oblečky, ve kterých jsme vypadali….

6.8. Naplánován výlet do Salzburgu. Bohužel vyjíždí jen naše rodina (jedno dítko u Davidovic rodiny je nějak vysíleno předchozím programem :-)). Vzhledem k možnostem jedem vlakem (dospělý jen za 2Eura, dítě za 0,50). Prohlédneme si město, pevnost, katedrálu, rezidenci, park Mirabell a pak se přesuneme k zámku Hellbrunn. Tak nejprve shlédneme zajímavé vodní hrátky, pak prohlídka zámku a následně návštěva přilehlé Zoo. Plán byl i vyjet lanovkou na přilehlý vrchol  s údajně nádherným pohledem na Salzburg a okolí, ale vzhledem k tomu, že se ztrácel v oblačnosti, od toho upouštíme a vracíme se vlakem zpět.

7.8. Jedeme do sousedního Německa na Orlí hnízdo, pak cestou na Salzburg zastavujeme u soutěsky Almbachklamm. Bohužel je po velké vodě zavřená a tak pokračujeme do Salzburgu na letiště do Red Bull hangáru 7. Pak se naše skupiny rozdělují. Davidovic rodina jede do ZOO (aby si děti užili) a my se vracíme do Gollingu a jdeme do soutěsky Salzachhöfen.

8.8. Jedeme do městečka St. Wolfgang a vyjíždíme zubačkou na vrchol a užíváme si nádherná panoramata. Pak jedeme do Hallstattu, po asi 2 hodinové prohlídce míříme zpět na Golling, ale cestou zastavujeme v Abtenau v místním aquaparku s nádhernými přírodními scenériemi.

9.8. Vydáváme se na cestu zpět. Asi po hodině jízdy sjíždíme z dálnice a děláme zastávku v Gmundenu, kde si prohlídneme město, jezero a vodní zámek Ort. Pak už míříme rovnou domů. Celou dovolenou zakončíme na společné večeři v naší oblíbené restauraci Szeged (vlastně nově Lužánka 🙁 )