Dovolená 2016

Slovinsko, Chorvatsko

Letošní letní dovolenou jsme strávili ve Slovinsku, Itálii a Chorvatsku.

Na společnou dovolenou s námi se opět vydala rodina Davidova 🙂

Fotky najdete na webu google   1. část    2. část    3. část

Sumárum:

15 dní

3 místa (ubytování)

1 karta (Family Bohinj Card)

2050km (cca) najeto

1. den

Cestu začínáme odjezdem v 6.00 od našeho domu a 6.06 od domu číňana (s cca 2-minutovým zpožděním) a míříme směr Slovinsko.

Cestou ovšem zastavujeme na oběd u Ferlachu a poté směřujeme do soutěsky Tscheppaschlucht.

Odměnou je nám krásná procházka kolem říčky Loibelbach zakončená výstupem k vodopádu, kam se dostaneme přechodem přes Teufelbricke (což jedna členka expedice nedá 🙁 ).

Bohužel, ale budeme muset návštěvu reklamovat u rakouské obdoby ČOI-ky (asi tedy u ROI-ky :-)), protože u vodopádu nebyla ta slečna, která byla na všech propagačních materiálech a tudíž budeme požadovat slevu na vstupném 🙂

Po této zastávce pokračujeme přes sedlo Loiblpass do Slovinska. Záměrně volíme trasu mimo dálnici, protože dálnice je uzavřená vzhledem k návštěvě Putina. Bohužel při nutném přejezdu přes most dálnice jsme zastaveni ještě před tímto mostem a hodinu čekáme než Putin projede po dálnici. Až pak pustí provoz i na mosty nad dálnicí. Po projetí kolem jezera Bled se dostaneme až na první plánovanou destinaci – Apartment house Jager, Srednja Vas v Bohinju.

2.den

Vyrážíme do informačního centra, kde nám doporučí kartu Family Bohinj Card za 20 Eur.

V této kartě je zdarma parkování v oblasti Bohinj, některé vstupy zdarma a některé se slevou.

Každopádně se tato pobídka vyplatí a stojí za to si ji pořídit.

Pak vyrážíme směr Bled, který ještě chvíli necháme stranou a jedeme až do Soutěsky Vintgar.

Jde o příjemnou procházku nádherným kaňonem s čistou vodou v řece Radovně.

Poté jsme navštívili hrad Bled a prošli se městem u Bledského jezera.

3.den

Původní plán jsme bohužel vzhledem k deštivému ránu museli změnit a zamířili jsme do Aquaparku v Bohinjské Bystrici.

Opět jedna reklamace (tentokrát u SOI-ky) – slečna tam taky nebyla 🙂

Poobědváme v místí restauraci vynikajícího pstruha ve vinné omáčce a další dobroty.

Odpoledne pak bylo osobní volno 🙂

1. den

Vyrážíme do soutěsky Mostnica, poté se přesunujeme k jezeru Bohinj a parkujeme u dolní stanice lanovky Vogel.

Lanovkou jsme vyjeli nad jezero do střediska Vogel (lyžařské středisko). Prošli se zde, pak dali oběd a po návratu dolů jsme se vydali k vodopádu Savica.

Po návratu do městečka Rubičev laz ještě stíháme projížďku lodí po jezeře Bohinj.

5.den

Jedeme do Bohinjské Bistrice domluvit kanoe nebo raft, což se nám daří a za půl hodiny vyrážíme (po nafasování všeho potřebného)  autobusem do Rubičev lazu. Po krátké instruktáži na jezeře se vydáváme na řeku Sava Bohinjka. Končíme za cca 3 hod u kempu v Bohinjske Bistrici.

Odpoledne pak bylo koupání v Bohinjském jezeře.

6.den

Přesun na druhou destinaci do Maliji.

Cestou míříme na Tolmin, kde si projdeme Tolminskou soutěsku a pak ještě nedaleký vodopád Kozjak. Odtud pak míříme do italského městečka Cividale del Friuli. Malebné městečko ve kterém jsme zažili kulinářský zážitek a ještě se přitom hodně nasmáli. Protože, když Italovi řeknete, že chcete s ním mluvit anglicky a on odpoví Ok, ale přesto si jede si dál svojí italštinou a vy mu nerozumíte, nic jiného vám nezbude. 🙂 Ale oběd to byl výborný.

7.den

Z našeho ubytování v Malije nedaleko Izoly vyrážíme do jeskyně Postojna a na Predjamský hrad. Obojí stojí za návštěvu i když je cena vstupného poměrně vysoká.

8.den

Návštěva zámečku Miramare u Terstu a pak i samotného Terstu, včetně projížďky historickou šalinou, která se na chvíli změní i na lanovku se sklonem 26°.

9.den

Odpočinkový den  – koupání v moři v Portoroži a pak podvečerní procházka Piraní zakončená dobrou večeří.

10.den

Přejezd na ostrov Cres se zajížďkou do Puly s drobným zádrhelem před naloděním na trajekt. Ale tříhodinové čekání v koloně jsme si zpříjemnili dobře vychlazeným Merlotem. Ubytování v Apartmánech Vitkovič v Cresu na Cresu 🙂

11.den

Koupání a leháro u moře.

12.den

Výlet lodí Korzáro k modré jeskyni, do které plaveme společně s kapitánem, který nám dělá komentovanou prohlídku. Pak následuje válení na pláži, koupání a pak oběd na lodi. Poté už jen cesta zpět do městečka Cres.

Jedna raklemace bude asi u CHOI-ky—slibovali, že je to i výlet za delfíny a žádné jsme neviděli 🙁

13.den

Přišla avizovaná změna počasí a s tím i nárazový vítr Bora. Odpoledne se přece jen vítr uklidnil a tak se vydáme na procházku městem.

14.den

Leháro u vody, do které se vydávají jen odvážlivci. Po včerejšku trochu studená 🙁

Večer zakončený úžasnou večeří—výběr z plata ryb—já a áčák dáváme na doporučení a objednáváme si rybu Kovač (neboli rybu sv.Petra) a děláme dobře 🙂

15.den

Odjezd směr Brno v 6.15. Vzhledem k dobrému času volíme zajížďku přes Šocjanské jeskyně. Připadáme si jako Indiana Jones 🙂

Pak se stavujeme na kávu a koblihy v Trojane. V Rakousku máme nakonec ještě jednu zastávku a to ve výrobně sušené šunky Vulcano.

Příjezd do Brna v cca 20.30, takže stíháme rychlou večeři v Szegedu (Lužánce).