Dovolená 2020

Letošní dovolenou jsme měli strávit v Itálii. Pro situaci kolem Covid-19 jsme se rozhodli pro dovolenou v tuzemsku. Nebylo to z obavy týkající se nakažení virem, ale spíše z obavy co vymyslí politici a epidemiologové za restrikce (kolikrát zde dne na den).

Již tradičně bude dovolená společně s rodinou Davidových a vše organizuje má vlastní CK Kolda 🙂 #ckkoldatour

Původní plán dovolené 2020

Upravovaný plán během dovolené

Fotky jsou zde

Dovolená Česko 2020 aneb putování po českých luzích a hájích

Jako již tradičně pořádala osvědčená vlastní CK Kolda 🙂 #ckkoldatour

1 země (Česko), 3 kraje (Královehradecký, Karlovarský a Středočeský), 2 ubytování, najeto cca 1 850km

1. den

Plán byl vyjet v 8:08, ale pro návrat jednoho nejmenovaného člena naší posádky pro něco zapomenutého, jsme vyrazili o 2 minuty později :-).

Abychom se vyhnuli nepříjemné a zasekané cestě na Svitavy, jeli jsme přes Vysočinu (NMNM, Žďár, Pardubice). Na oběd jsme dojeli do Kuksu. Naše kroky mířili do restaurace Baroque, kde jsme si dali výborný oběd. Pak nás již čekala prohlídka na Kuksu. Po absolvování základní prohlídky jsme si dali nášup v podobě prohlídky o historii lékáren. Stojí to za to. Po prohlídce bylinkové zahrádky jsme se již vydali na naše první ubytování, kde jsme měli být v 16:00 (což jsme z asi 5 minutovým zpožděním zvládli). Bohužel jsme museli z časových důvodů vynechat prohlídku kamenného Betléma.

Vilka Lázněnka

2. den

Vzhledem k předpovědi počasí jsme změnili původní plán (výlet na kopec Zvičina byl přesunut na čtvrtek) a absolvovali jsme původní pondělní plán. Ráno jsme vyrazili do Jičína, prohlédli si město, náměstí, vystoupali na věž a lipovou alejí jsme se vydali až k Valdštejnské lodžii. Odtud jsme se autobusem vrátili do města. Pak jsme přejeli do Hořic, kde jsme si prošli náměstí, navštívili muzeum motorek, pivovar JungBerg, prošli se přes Smetanovy sady až k vstupnímu portálu hřbitova. Na náměstí jsme ochutnali a zakoupili Hořické trubičky a z pivovaru jsem si odvezl 2 vzorky piva. Cestou z Hořic jsme ještě zastavili u Masarykovy věže samostatnosti.

3. den

Původně 4. den jsme přehodili na třetí 🙂 a vyrazili jsme do Prachovských skal, které jsme prošli skrz na skrz. Po drobném občerstvení u turistické chaty jsme se vydali zpět do Lázní Bělohrad, kde jsme si zašli na oběd, prošli se po lázních, parku, poseděli v kavárně.

4. den

Čekal nás pohádkový den. První naše kroky nás zavedli k mlýnu do Střehomi, kde se natáčela naše oblíbená pohádka S čerty nejsou žerty. Pak jsme dojeli na Krásnou vyhlídku, odkud jsme se vydali na Drábské světničky. Po absolvování  okruhu jsme přejeli k hradu Kost, cestou se zastávkou na rozhledně Čížovka. V restauraci u hradu jsme poobědvali a pak absolvovali prohlídku (po procházce v okolí hradu). Pak jsme přejeli do vesničky Vesec u Sobotky a prošli si pohádkovou vesnici. Natáčelo se zde mimo jiné: S čerty nesjou žerty, Jak dostat tatínka do polepšovny, Jára Cimrman ležící, spící (obec Liptákov). Navečer jsme (já a Jirka) podnikli procházku kolem rybníku Pardoubek.

5. den

Vydali jsme se do Nové Paky. Po zaparkování na náměstí jsme šli kolem Suchardova domu do Klenotnice. Po prohlídce obou muzeí, jsme se vydali přes kavárnu v roubence (Gernatův dům) ke Chrámu nanebevzetí Panny Marie, který byl ale zavřený. Pak jsme odjeli do Staré Paky a prohlédli si Starou školu a přejeli do Lomnice nad Popelkou. Po obědě jsme zde navštívili Městské muzeum, kde mají neuvěřitelné množství vystavených předmětů (lovecké trofeje, betlémy, starý nábytek, horniny atd.) Cestou zpět se „čínská“ skupina Davidů oddělila a zajela se ještě podívat na zříceninu hradu Kumburk.

6. den

Původně nedělní výlet jsme absolvovali ve čtvrtek. Vyšli jsme si po NS Po stopách K.V. Raise z Lázní Bělohrad na Zvičinu, kde jsme si dali oběd v Raisově chatě a pak sestoupali přes Lázně Zvičinu do Bílé Třemešné, kde nás čekal neuvěřitelný zmrzlinový zážitek v Pekárně a cukrárně Vít a vnuk. Takovou Bombičku (zmrzlina z vaječného likéru na způsob špičky) jsem ještě nejedl. Prostě BOMBA! Pak nás již čekala jen cesta autobusem zpět s přestupem v Nové Pace. Jelikož ale autobus v nové Pace nejel, tak po zavolání na infolinku dopravce jsem zjistil, že autobus měl nehodu a hned tak nepřijede. Vydali jsme se proto na nedaleké vlakové nádraží a do lázní Bělohrad dojeli vlakem. Cestou na ubytování jsme se ještě zastavili v kavárně Lada. Což byla taková pěkná tečka za cca 19,5 km dlouhém výletu.

7. den

Hned ráno jsme vyrazili do Zoo Dvůr Králové. Koupili jsme si online vstupenky, což nás zachránilo před frontou na vstupenky, ale nezachránilo  před frontou na vstupenky do Safari parku. Nechápu, že když umožní nákup online vstupenek do Zoo, proč nemají i online vstupenky do Safari (vyjma možnosti jet vlastním autem, ale to jsme nechtěli). Po absolvování Zoo jsme se vydali do nedalekého cyklomuzea v Žírci. Krásná sbírka soukromého majitele. Původně jsme chtěli ještě absolvovat návštěvu odloženého Betléma, ale pro vedro jsme se rozhodli raději pro návrat na ubytování se zastávkou na zmrzlinu v Bílé Třemešné :-).

8. den

Kolen deváté jsme vyrazili směr Karlovarsko s drobnou oklikou přes Bílou Třemešnou (se zastávkou v cukrárně Vít a vnuk 🙂 ). Obědovou pauzu jsme si dali v Zámeckém pivovaru Chýše. Po dobrém obědě jsme absolvovali prohlídku místního zámku, který je v soukromých rukách. Prohlídkou nás provázela sama paní majitelka a bylo to moc zajímavé. Poté jsme se již vydali na naše druhé ubytování v Nejdku.

Vila Nejdek

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je b741c893-4b47-4773-9305-33a8ab522ee9.jpg.

9. den

Vydali jsme se do Jáchymova, kde jsme si prošli část NS Jáchymovské peklo, cestou se zastavili u zříceniny Freudenstein a navštívili Muzeum Královská mincovna Jáchymov. Což byl docela sil zážitek, protože jedna část muzea je věnována poměrům v Jáchymovských pracovních táborech politických vězňů. Sem by měli povinně nahnat všechny mladé komunisty, aby prozřeli. Pak jsme odjeli na oběd na Boží dar. Původní záměr projít se po Božidarském rašeliništi, jsme změnili za návštěvu Perninského rašeliniště. Cestou zpět, jsme se chtěli podívat do dolu Mauritius, ale na místě jsme zjistili, že to nejde, protože mají dnes již plno a doporučili nám rezervaci na jiný den. Po návratu do Nejdku, jsme se rozhodli projít si zdejší křížovou cestu, ale u prvního zastavení začalo pršet a tak jsme se vrátili na ubytování.

10. den

Vzhledem k deštivému počasí jsme změnili původní výlet kolem Svatošských skal do Lokte za „mokrou“ variantu. Po krátké procházce po centru Nejdku jsme se vydali do porcelánky Thun 1794 a.s. a podívali se do výstavní expozice i vlastní výroby. Poté jsme se přemístili do Karlových Varů, které jsme si po obědě prošli, ochutnali oplatky, lanovkou vyjeli na rozhlednu Diana a pak sešli přes vyhlídky zpět dolů. Cestou k autu jsme prošli i klem pravoslavného kostela (Chrám sv. apoštolů Petra a Pavla).

11. den

Vydali jsme se do Bečova nad Teplou na prohlídku zámku. Jelikož zde naše rodina již byla, rozdělili jsme se a rodina Davidova absolvovala prohlídku s relikviářem sv. Maura a naše rodina druhý prohlídkový okruh zámeckých interiérů. Poté jsme odjeli do kláštera v Teplé. Po zakoupení vstupenek jsme měli dost času na oběd a poté nás již čekala vlastní prohlídka části kláštera a kostela. Vzhledem k počasí jsme pak udělali změnu a místo procházky o NP Kladská jsme absolvovali výstup na zříceninu Andělský hrad poblíž KV, navštívili Lázně Kyselka s prohlídkou Mattoniho muzea a následnou procházkou lesem až k Mattoniho vodopádu. Cestou zpět do KV jsme ještě navštívili rozhlednu Goethova vyhlídka.

12. den

Ranní krásné slunečné počasí se cestou dolů do údolí v okolí Karlových Varů změnilo v mlhu a tak naše první zastávka na vyhlídku lomu Družba byla zbytečná, protože nebylo nic vidět :-). Pokračovali jsme tedy po dálnici směr Cheb až do krásného koutu přírody – do rezervace SOOS u Františkových lázní. Po projití rezervace se konečně mlha zvedla a my se přesunuli do Františkových lázní. Po projití lázní a ochutnání různých pramenů jsme si dali oběd (bohužel nejhorší gastro zážitek za celou dovolenou). Cestou zpět jsme se zastavili (ještě jednou) na vyhlídku lomu Družba. Tentokrát již byl vidět zajímavý kus krajiny, po zásahu lidské ruky, způsobené povrchovou těžbou. Poté jsme již spěchali na zarezervovanou prohlídku dolu Mauritius. Dostali jsme gumáky, helmy a pláště a mohli sestoupat do hlubin. Prohlídka byla velmi zajímavá.

13. den

Vydali jsme na zámek Kynžvart, kde jsme absolvovali velmi zajímavou prohlídku. Pak jsme se přesunuli do restaurace Ve skále v areálu Chodovaru. Tentokrát to byl jeden z nejlepších gastro zážitků :-). Poté jsme již přesunuli do Mariánských lázní, prošli si kolonádu a okolí a počkali na produkci Zpívající fontány. Poté jsme chtěli odjet na odloženou procházku po NP Kladská, ale zlákala nás kulturní nabídka na vystoupení mladých mažoretek na kolonádě. Tak jsme se už dlouho nepobavili :-).

15. den

Poslední společný den nás čekal pěší výlet z Karlových Varů do Lokte podlé řeky Ohře a Svatošských skal. Byla to příjemná procházka (cca 9,5 km). Po dojití do Lokte jsme si dali oběd v místním pivovaru, pak si prohlédli hrad a poseděli v místní kavárně na náměstí. Poté jsme se vrátili autobusem do KV.

16. den

Po krátké společné cestě směrem na Prahu se naše cesty rozdělili, aby se pak večer zase spojili :-).

Rodina Davidova se vydala k lomu Velká Amerika a poobědvali v restauraci U Sapíků na Klokočné. Pak zavezli syna Marka na tábor do Březové na Vysočině a dojeli do Brna, kde čekali na náš návrat :-).

Naše rodina se vydala na Karlštejn. Po obědě v podhradí, nás čekala zajímavá prohlídka hradu s prostory kaple sv. Kateřiny a na závěr kaple sv. Kříže. Po prohlídce, jsme ještě cestou k autu, ochutnali výbornou zmrzlinu v Gelarto a to doslova. Paní majitelka nám napřed dala ochutnat všechny druhy a teprve pak jsme si vybrali a  koupili kopečky.

Po návratu do Brna, jsme dovolenou zakončili všichni společně v Pivnici U Čápa.